Skip to main content

U ponedeljak 11.12.2023. studenti četvrte godine našeg fakulteta na smeru za obrazovanje učitelja imali su priliku da pohađaju integrisanu nastavu predmeta Metodika nastave prirode i društva II, Metodike nastave fizičkog vaspitanja II i Projektne nastave u IKT okruženju u savremenom prostoru našeg Centra za robotiku i veštačku inteligenciju u obrazovanju.

Studenti su informisani o mogućnostima, kao i o rizicima primene veštačke inteligencije u obrazovanju sa osvrtom na promene koje su neminovne u novim metodama rada, organizaciji nastave i u vrednovanju učeničkog rada. Predavačka nastava i memorisanje činjenica sa aktivnom ulogom učitelja i relativno pasivnom ulogom učenika zahteva snažne promene kojima će se učiti kroz istraživanja i rešavanja problemskih situacija sa čestom povratnom informacijom i stalnim praćenjem, merenjem i vrednovanjem svakog koraka koji učenik radi u cilju rešavanja zadatka i sticanja željenih kompetencija. U tome nam pomažu najsavremenije tehnologije kojima se razvijaju i uz pomoć kojih se koriste savremeni didaktički resursi.

Savremeni resursi su izuzetno sadržajni mnoštvom utisaka čula učenika i studenata, budućih učitelja koji posredstvom njih mogu da pruže mogućnost deci da se kreću predelom koji je veoma dalek od njihove škole, da istražuju prostore morskih dubina a da nisu zaronila u vodu, da razgledaju okolinu sa vrha planine na koju se nisu fizički popela, da „prolaze“ pored životinja koje su izumrle poput dinosaurusa, žive daleko, na nedostupnim mestima, opasne su, plašljive ili jednostavno premale da bi se proučavale uživo. Dakle, učenici mogu da vide i da čuju ono što inače ne bi mogli iz različitih  razloga. Učenici mogu da izvode oglede i eksperimente za koje uživo nema potrebnih uslova-materijalnih, prostornih, organizacionih, faktora vezanih za bezbednost i ostalih okolnosti. Procesi koji su prebrzi, ili prespori da bi se uživo proučavali mogu da se deci prikažu na adekvatan i razumljiv način. Deca u njima mogu da menjaju uslove, vežbaju, dogovaraju se i eksperimentišu. Zanati kojima se ljudi danas više ne bave ili to retko čine na ovaj način mogu da budu dostupni učenicima i oni u virtuelnom prostoru mogu da probaju da se bave njima i upoznaju čitavo okruženje koje je specifično za neke od njih. Iskustva i informacije koje deca steknu uz posredstvo savremenih resursa im pomažu da u stvarnosti budu kompetentnija, bolje informisana, iskusnija i to im pruža dodatne mogućnosti da ispolje svoju kreativnost, steknu samopouzdanje, vežbaju preciznost, sposobnosti kooperacije i uče sa zadovoljstvom. Studenti, budući učitelji,  imali su prilike da vide, a pojedini od njih i da praktično isprobaju neke od potencijala 3D simulacija, virtuelne realnosti, kao i veštačke inteligencije.

Naši studenti videli da u nama uvek mogu da imaju pouzdan oslonac za permanentno usavršavanje i izazove profesionalnog razvoja sa kojima će se susretati u budućnosti.

Nadamo se da su inovativnim pristupom sadržanim u ovim predavanjima studenti podstaknuti da još bolje podržavaju motivaciju učenika i njihovu prirodnu radoznalost, da kreiraju podsticajnu sredinu za učenje i razvoj kompetencija, kao i da omoguće najbolje uslove za istraživanje, kooperaciju i pripremu za život uz razvoj poželjnih karakternia osobine i vrednosnih stavova u skladu sa etičkim i moralnim principima savremenog društva.

U ovom kratkom periodu studenti su videli deo sadržaja našeg Centra, a uvereni smo da će u nastavku školovanja, a posebno na master studijama, otvoriti nove vidike i upoznati ogromne potencijale vezane za druge oblasti koje će, uz integrativni pristup, uspešno koristiti u radu sa svojim učenicima.

Leave a Reply